Fasta och andra löften...

Som dom flesta så har jag lite svårt att hålla nyårslöften. Därför man aldrig ska hålla på med såna dumheter men jag lär mig aldrig. Jag får väl försöka iaf, likväl som det finns som därute som sliter med vikten. (Läs:Carla)



Återigen förlust i snömatch. Återigen Katrineholm som står för motståndet. Inte mycket att säga om. Jag bjuder på två mål genom två sjukt dåliga ingripanden men det är glömt nu. Före snön så tyckte jag vi styrde matchen ganska väl och hade koll på deras försök till anfall. 2-1 till KIS på bra is, 1-5 i snöyra.



Skutskär idag. Gäller att vara taggade på fasta situationer då dom gör sina flesta mål på just dessa. Åke Gillberg, skjuter som en häst sparkar, sköt förra matchen Dennis mitt på dom käraste ägodelarna. Dennis låter hälsa att den högra mår efter omständigheterna bra men ser inte fram emot fler möten med Gillbergs projektiler...



Apropå fasta situationer så har vi faktiskt varit väldigt bra på dessa. Defensivt alltså. Muren fungerar kanon och ruset har varit bra! Det förvånar mig lite. Tittade igenom bilder från matchen borta mot Haparanda (länk här och här) och jag har lite synpunkter på hur en del agerar. Vi kan ta Joakim Falk till exempel. På första bilden, längst till höger:



Här står "karl" i profil och då ser vi att han täcker ungefär en stolpbredd. Returerna som eventuellt skulle gå utanför målet kan han peta till ganska lätt, då hans klubba redan är utanför målet och antagligen bakom kortlinjen. Ansiktet vill man ju inte gärna skada, då gör Joakim det enda rätta att han vänder bort det. Galler, det kan man inte lita på...

Vi tar en ny bild. På denna har vi Joakim till vänster och denna gång får han inte stå vid stolpen då hans längsta vän Marcus har tagit plats där:



Då är det väl skönt att kunna mysa upp sig mot Marcus bringa i väntan på den där otäcka bollen...



Eric Löfberg har varit i Växjö.



Nu har jag alldeles strax batteritorsk. Dags att ladda på sina egna och se till att man är taggad till matchstart.
Tack för mig. Hej!

/// 1

Kommentarer
Postat av: J

Grattis grabbar till segern!

2012-01-21 @ 15:14:43
Postat av: Eva-Marie & Simon Ohlsson

Grattis till vinsten!!! :D

2012-01-21 @ 20:05:34
URL: http://evamaries.blogg.se/
Postat av: "lilla KIS-klacken"

Grattis till segern ! Fantastisk laginsats ! Vilket spel och vilka fina mål Ni gjorde.

2012-01-21 @ 21:09:27
Postat av: KIS

Haha! Jocke Falk! Störst i KIS! Tur att han är bra annars iaf :)

2012-01-21 @ 23:05:45
Postat av: nn

Grattis grabbar!

Vilket drag under rören, och inte minst ett STORT KIS-hjärta!

Ta med detta mot ÖSK så kan ni absolut ta poäng.



2012-01-22 @ 09:43:17
Postat av: kisen

Ställ Jocke i mål en träning och låt alla skjuta en boll på honom kanske rädslan försvinner...Hahaha!!

2012-01-22 @ 22:43:36
Postat av: Nr. 15

Twine brukar alltid säga att jag ska hålla sargen, då försöker man ju ta sig dit. Vakta kassen det ska väl mikko göra :O ? haha

2012-02-02 @ 22:06:39
Postat av: Eva-Marie & Simon Ohlsson

Grattis till vinsten mot Västanfors!!!! :D

2012-02-04 @ 17:54:15
URL: http://evamaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0