Dags för kval. del 1 av 2

Jaha, då är man på bussen för sista gången den här säsongen. Våran chafför, Herr Carlström a.k.a. glassgubben, tar oss fram på E18 lika säkert som alltid. Han ska ha en stor eloge för den här säsongen, ännu en felfri insats från hans sida. En stor kram till dig gubben!



Bortamatch på Spånga IP. Vad vet vi om den anläggningen? Sist KIS var där så var spelarna tvungna att lägga ut sargen själva. Twine vägrade.



Djurgårdens IF. Vet ingenting om laget som tappade sin namnkunnigaste spelare mitt i säsongen då Peter Winbäck gick tillbaka till Tillberga. Liberon skall dock vara född 1958. Och vi som tyckte vi hade en rutinerad herre på den platsen. Många försäsonger kvar för dig Patrik...



Träningarna i veckan har varit bra. Måndagen nöttes uppspel och igår var en lugn historia. Mycket tvåmål och hörnor. Själv åkte jag längdskidor. Fina spår runt Krillans sportfält. Skidorna gled bra men tekniken var obefintlig. Känner dock att jag behöver finslipa utrustningen lite. Börja jaga gram som Gunde Svan gjorde på sin tid. Eller kanske kilon som skyttekungen gör i nutid. Jag kom upp i en topphastighet av 13.1 km/h på mina Karhu. Ungefär samma som jag har på bandyplan. Sömsta, serien snabbaste (?), hade en hastighet på 36,4 km/h med skridskor på. Dock bara ett försök och vettefan om det stämmer, han måste åka snabbare.
 

Nu steg Kapten och Apfel på, fullt manskap på bussen alltså. Har en liten grej kvar att bjuda på...



Kvalets pinsammaste kvalmustasch. Man säger att man ska bjuda på sig själv men har man inte mer att bjuda på så då vettefan om det stämmer... :)


/// 1

Kommentarer
Postat av: janne

Idag är de bara kross som gäller! Kör hårt grabbar!

2011-03-02 @ 19:20:24
Postat av: Trogen tutande KIS-supporter

Ge järnet ikväll grabbar - det kan ni. Kom ihåg vinsten 9-3 på försäsongen. Kanske tvåsiffrigt idag.

2011-03-02 @ 19:38:39
Postat av: PSP

Kan vi få en matchrapport. Vinst med 3-2 är bättre än förlust naturligtvis, även om jag trodde att segern skulle bli större. Men det kanske den bli på Lördag. Hur var matchen?

2011-03-02 @ 21:50:04
Postat av: Anonym

Ni tar dem igen på lördag!!!!! Vi hejar från sidan... Trogna supporters & Kisare....

2011-03-04 @ 12:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0