Rätt viktig match

Jodå så att, det var ett tag sen det skrevs här i bloggen. Hoppas alla haft en bra jul och att det nya året börjat bra. :) En hel del har ju hänt i vårat gäng på sistone. En del tråkigheter men också mycket skoj. Vet ju inte riktigt var man ska börja eller i vilken ordning saker skall tas så jag kör bara på!



Just nu sitter vi i bussen på väg upp till Rättvik. Spännande match att spela. Personligen kommer jag inte ihåg när man senast spelade en match som var så viktig. U-17 SM-final 1997? Vinst som gäller idag för att spela till oss en allsvensk plats till nästa säsong. Fan va kul! Jag vet att det kommer gå vägen, har det på känn bara. Kommer skrika mig hes idag så att alla verkligen ger järnet där ute och har även lovat Grändås och Dennis att jag kommer att göra en räddning idag. Borde räcka. Inomhus och perfekt is, gula krigarna vinner med 6-1.


Mycket skador och sjukdomar har vi haft den här säsongen. Erics båtbensbrott som allvarligaste och antagligen Sömstas fotknöl som den äckligaste. Grotesk den där knölen alltså, kanske återkommer med bild. Känsliga läsare varnas! Inget ont som inte har något gott med sig, Henrik Olsson har snörat på sig sina hockeyrör igen.

"Fan va kul för dig Twine, nu är du inte äldst längre" säger Sömsta. Otur för honom då att Henke är 4 år yngre.

Henrik och Patrik stod o strechade i mittgången nyss, såg bra ut. Gammal är äldst.



Till vänster just nu: Lappens gatukök. Var är vi? :)



Nu är det nog dags för mig att dricka kaffe, kopp nummer tre i ordningen. Kan även bli en kaka om inte våran käre busschafför moffat i sig alla. Risken är väldigt stor...

/// 1

Kommentarer
Postat av: PSP

Känns tryggt att bloggen är i gång igen. Lika roligt att Henke gör comeback, men så gammal som Twine blir ingen.

Sköönt med åtminstone en poäng mot Rättvik, fan jag så kvalspöket komma ett tag där. Nu gäller det att inte förlora hemmamatcherna som är kvar. Falun och Finspång är absolut inga omöjliga matcher och hemma på Krillan är vi bäst, eller?

På Onsdag tar vi emot Falun och jag gissar att vi inte slagit dom i tävlingssammanhag så det passar väl ganska bra att göra det nu då.

Förresten om jag inte har helt fel så har väl Henke spelat i Falun en gång, men så gammal som han är så var väl det inte i modern tid.

Hursomhelst, jag står redo med kameran på Onsdag kväll och hoppas få en del fina klipp till samlingen.

2011-02-12 @ 20:09:08
Postat av: PSP

Känns tryggt att bloggen är i gång igen. Lika roligt att Henke gör comeback, men så gammal som Twine blir ingen.

Sköönt med åtminstone en poäng mot Rättvik, fan jag så kvalspöket komma ett tag där. Nu gäller det att inte förlora hemmamatcherna som är kvar. Falun och Finspång är absolut inga omöjliga matcher och hemma på Krillan är vi bäst, eller?

På Onsdag tar vi emot Falun och jag gissar att vi inte slagit dom i tävlingssammanhag så det passar väl ganska bra att göra det nu då.

Förresten om jag inte har helt fel så har väl Henke spelat i Falun en gång, men så gammal som han är så var väl det inte i modern tid.

Hursomhelst, jag står redo med kameran på Onsdag kväll och hoppas få en del fina klipp till samlingen.

2011-02-12 @ 20:09:24
Postat av: J

Hedemora baby!

2011-02-12 @ 21:34:36
Postat av: En som vet

Nummer 1 var outstanding i dagens match. Det ska bli kul att se han med nya ryggsäcken på träningen på måndag. En Axel och en Jocke som bröstade upp sig och sa ifrån ska absolut ha beröm. Skyttekungen levererade lika bra ifrån sig som i köket. Backlinjen var grym! Mittfältet likaså. Wester krigade riktigt bra på topp! Kåberg, Henke och hjälpen från VSK gav allt och det var oerhört viktigt!



Dagens bästa: Äldsta Falk som behöll lugnet efter att ha blivit sprutad med vatten i ansiktet av en IFK:are.

2011-02-12 @ 22:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0