Kaptenen har ordet

Hej allihop.

Efter diverse påtryckningar från vår käre målvakt är det nu dags att skriva några ord inför den kommande säsongen. En säsong som kommer bli otroligt spännande!
Förra säsongen slutade riktigt bra för KIS och från att vara tippade i botten lyckades vi spela bra mot varenda lag i serien och höjdpunkten var givetvis den heroiska segern mot Tillberga på annandagen.
KIS hade något stort på gång men efter att ha imponerat på de flesta lag så kommer ju också de lite större klubbarna och rycker i talangerna. Därför tappade vi Martin (GAIS), Tobbe (Örebro), Linus (Falu BS), Johan (Borlänge Stora/Tuna). Jag förstår verkligen deras beslut och önskar alla ett stort lycka till i sina nya klubbar. Alla är riktigt bra killar! Hoppas dem återvänder i framtiden och spelar KIS till fina framgångar. Även Danne och Anders har valt att kliva åt sidan men är med lite då och då på träningarna och bidrar med positiva vibbar.
Det kom också som en chock när Bissen drabbades av sjukdom. Men Bissen är en riktig kämpe och det är så kul att se honom på benen igen. Skickar mina varmaste tankar till Bissen och du är alltid välkommen tillbaka och köra lite på träningarna.

Det såg därför inte så bra ut för klubben och det var länge tveksamt till spel för KIS till säsongen 2010/2011. Men jag måste säga att jag är otroligt glad att vi har folk som ställer upp och dessa personer förtjänar så stor tacksamhet. Utan dessa hade vi inte kunnat fortsätta med A-lagsbandy i Köping.

Efter att ha gjort klart med några riktigt vassa nyförvärv Martin Grändås (från Finspång), Anders Kvist (Eskilstuna), Pierre Turborn (Eskilstuna), Henrik Gustafsson (Getingarna), Stefan Apel (VSK P20) samt juniorer från egna led så började vi blicka framåt mot säsongen 2010/2011. Vi får heller inte glömma Patrik Twine som förstärker ledarstaben med otroligt bra bandykunnande. Sen vill jag även passa på att framhäva Svante och alla i styrelsen en gång till, vår lagledare och entertainer Kent Björkdahl, våra materialare i form av Mr. Falk och Mr. Peri. Utan dessa frivilliga som lägger ner så mycket tid runt laget hade detta aldrig fungerat! Tack! Sedan så får vi inte glömma alla som fortsätter i klubben och vi har fortfarande många spelare kvar av hög klass!

Jag fick reda på försäsongen att jag skulle få ta över kaptensbindeln av coach PG och jag vart otroligt överraskad och stolt. Det är riktigt hedrande  att få bära den och jag får väl ödmjukt säga att efter en säsong i klubben aldrig trodde att jag skulle få ta på mig den rollen. Jag ska ge allt och göra mitt bästa för att bära den lika bra så som Bissen gjorde i alla lägen under förra säsongen. Jag har alltid fått så bra stöd från alla i laget och från alla runt KIS. Ett otroligt mottagande sedan man skrev på för klubben förra säsongen. Stort tack! Sammanhållningen i laget är fantastisk och jag ska verkligen ge allt och kliva fram för lagets bästa, i ALLA lägen. Vi ska verkligen visa att vi inte är något strykäng som experterna tippar. KIS ger aldrig upp!

Idag (Lördag) är det premiär mot Finspång och vi har haft problem på bortais mot dem tidigare. Men idag känns det verkligen speciellt för "Nya" KIS. Vi är laddade till tusen och truppen är sånär som på intakt med undantag för Axel som tyvärr fått lämna återbud på grund av sjukdom.

Jag vågar inte tippa något den här säsongen men alla är riktigt laddade och som sagt, vi i KIS kommer ge allt hela tiden! Jag hoppas folk tar sig ner till Krillan i vinter så ska vi också visa att vi kan spela en bra och rolig bandy. Vi har något bra på gång och efter en bra försäsong börjar nu äntligen allvaret!

Vi ses i vinter!
Med vänliga hälsningar.
Per Engström


Kommentarer
Postat av: Engström

Naturligtvis så är Elmesiöö också ett stort avbräck. Han lämnade för VSK och kämpar om en plats i Elitserien. Kul och lycka till!

2010-11-07 @ 14:38:59
Postat av: aannoonnyymm

Para ffs!!

2010-11-16 @ 14:40:49
Postat av: Engström

Minnet är uselt :/

2010-11-18 @ 16:42:19
Postat av: aanoonnyymm

bätttttring, annars blir det en dallas nångång i framtiden

2010-11-25 @ 10:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0