Inför Rättvik...

Imorgon lördag är det en rätt viktig match.
Så. Där fick jag till det. Tack HG! :)
Laget är laddat kan jag lova efter senaste matchen, då vi visst blev totalt utspelade.

Läget i laget:

* Kapten spelar. Lite ont i knät stoppar inte Per.
* Kvirre skadad. Fotskadan gör sig påmind och han står utanför laget.
* Wester tillbaka. Fri från huvudvärken, skönt för honom och oss.



Axel. Sällan har KIS A-lags verksamhet kretsat så mycket kring detta. Nu tänker jag inte på unge herr Fredriksson utan på kroppsdelen. Dennis skadade sin på försäsongen inne i ishallen. Han skulle tackla Jocke men han ställde sig i profil så Dennis fick väldigt lite yta att sikta på och åkte således in i sargen istället. Luxation konstaterades efter undersökning och gummiband syndes i onklädningsrummet igen. Pottan hade varit nöjd.

Min axel är den senaste att krångla. Förra helgen var det vacker turkos färg. Matchade och framhävde mina ögon. Tyckte jag iallafall. Den här veckan är den rosa. Fjolligt enligt dom flesta i omklädningsrummet men snyggt säger jag. Kräver sin man att bära upp den färgen, eller vad?

Roligaste, om man kan säga så om skador, var nog Glenns. Han satt inför Finspångsmatchen och smorde in sin axel. PG frågar om han har ont och Glenn svarar att han har det. Han berättade vidare att han fick ont efter att på en jobbfest gått in i en betongvägg. FÖR TVÅ ÅR SEN! Jaa, Glenn da Man. Vilken hjälte! Gnäller inte i onödan han inte.



Nummer 6, Glenn Eriksson, Moderklubb: Himmeta IF

Ses på Krillan! Avslag 15:00, som vanligt.


/// 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0