Stryk mot Fläkten

Rubriken säger det mesta. Behöver det kommenteras? Tycker inte det... Vi blickar framåt istället.

Fyra matcher kvar, två av dom hemma och VMtv sänder bägge, Gurraberg lördag 20 feb och ÖSK onsdag 24. Dock så har vi inom laget full fokus redan nu på Finspång borta, nästa onsdag. En match i taget. Vi har 8 poäng att spela om, vi ska helt klart kämpa och ge allt för att ta allihopa. Det vore en bra avslutning på en bra säsong.

*****

Det gäller att ta vara på dom små glädjeämnena här i livet säger folk. Själv har jag bytt dammsugarpåse. Ett glädjeämne för mig, fan va bra den suger nu! Ni ser, dom finns där även om dom är svåra att se ibland. Låter jag lite väl filosofisk måste det bero på allt våran eminenta bandyfilosof med det stora hjärtat säger i omklädningsrummet. Det är naturligtvis Socra.....menar Sömsta jag pratar om:

"Pengar är inte gjorda av träd"

Sömsta lär Axel lite granna om livet. Vi tar hand om våra yngre.

*****

Arbetet med nästa säsong börjar så smått. Måste vara världsrekord. Så tidigt ute har nog KIS aldrig varit. Med denna trupp som vi har nu finns alla möjligheter för något stort. Jag säger inte elitserien för att det sätter nog kommun stopp för, tro mig. Åldern är rätt på många spelare, spelarna utifrån är riktigt riktigt bra grabbar, ödmjuka och kloka. Finns en tro på sättet vi spelar och så har vi Kent.... :) Det kan nog bli bra.... Lycka till nästa vinter! :)


/// 0221


Kommentarer
Postat av: ---

Blir det inget spel för 0221 i KIS nästa vinter??

2010-02-09 @ 19:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0