Bandy ÄR kul!

Igår var jag nere på en pojklagsträning. Dom tränar samtidigt som bandyskolan kör. Hur kul som helst att det är så mycket barn på Krillan! Vet dock inte vad deras föräldrar tycker, stå där och frysa.... :) Vill nu också passa på att hylla Andreas Falk som gör ett kanonjobb med bandyskolan! Underbart att ha dig i KIS Andreas, hoppas du får cred från fler håll...

Laget jag tränade med är KIS 99/00 (tror jag) och består av många glada, talangfulla KISar under ledning av bla. Jonas Thunberg. Har lite svårt att ta till mig detta men tydligen ser en del av dessa grabbar upp till mig, säger inte idol men nära på. Jag försökte ge lite tips till deras målvakter, körde ett par övningar samt ställde upp i en skottövning där alla utespelare fick chansen att överlista A-lagets målvakt. En del lyckades. Sved inte alls på samma sätt som när Björken får en felträff i krysset. Vilket jubel!!! Hånet efteråt fick man också ta... dom fick igen genom att få göra armhävningar! =)

Glädjen dom visar på plan, lyckan vid mål, det är sånt som man tappar bort på vägen mot A-laget. Herregud vad kul dom verkar tycka att det är med bandy. DET var hur kul som helst att få se det...

Hoppas jag är bjuden på fler träningar!!!


/// 0221


Kommentarer
Postat av: Ledare khc

kul att det finns sånna som tar sig tid med dom som skall bli grunden i nästa generation av KIS ,detta fattas dock i KHC vilket jag tycker e lite märkligt det va länge sedan en A-lags spelare visade sig på en pojk träning vilket jag vet skulle uppskattas enormt men men ....all heder å lycka till dig 0221

2010-02-04 @ 13:17:09
Postat av: K

TACK 0221 för att du ställer upp och är förebild för de unga grabbarna ! STORT ! Lycka till mot Västanfors på lördag .....KIS är BÄST !!!!

2010-02-05 @ 20:00:39
Postat av: 0221

tack tack! :)

2010-02-06 @ 11:04:49
Postat av: Simons mamma!

Hej!



Du får gärna komma ner på en P98 träning och träna våra målvakter : Simon & Adde. De tränar tis 17.00-18.00 och onsd 17.30-19.00!



Varmt välkommen!

2010-02-10 @ 12:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0