Kapten inför premiären...

Det märks att det är nära nu...
Grabbarna ser mer fokuserade ut,  tv och tidningar hänger på träningarna,  Mikko är på radio, Martin ska tvätta understället. Då vet man att det är premiär!
Och visst är det något speciellt med premiärer - även för mig som gör min 19e premiär på elitnivå (kanske den sista). Jag kommer mycket väl ihåg min första, det var 1991 mot ett på förhand topptippat Derby - och vi vann med 10-1. Då med spelare som Jotte Nilsson, Kenneth Larsson, Micke Jokela och våran tränare Peter Gustavsson som brutal back. Det var ungefär hur stort som helst att spela då. Jag hade haft målet att spela i KIS a-lag så länge innan min premiär. Jag stod och tittade på Henke Olssons och Jonas Thunbergs pojklag idag, och jag hoppas att de grabbarna och de i våra andra pojklag har samma drömmar och visioner som jag hade.
 
Årets lag ser intressant ut; vi har en bra balans i laget, bra nyförvärv och många av våra egna spelare har tagit ytterligare kliv i utvecklingen. Målsättningen inom laget, som Mikko sa i tv, är att vi ska hålla oss kvar i Allsvenskan utan att behöva kvala. Vår serie är oerhört tuff, precis som en allsvensk serie ska vara. Det kommer att vara 4 lag som slåss om 1 kvalplats till elitserien. Tillberga blir svåra att rå på, vi räknar med att de blir det lag som går direkt upp utan kval. Kommer vi på någon av platserna 5-8 har vi gjort en bra prestation.
 
Vi går ut hårt. I premiären möter vi ett av de lag som slåss om topplatserna när Skutskär gästar Krillan. Skutskär har många unga SAIK-fostrade talanger och är ett taktiskt och skridskostarkt lag. Men jag kan lova, att vi kommer inte att ge bort några poäng på Krillan, oavsett motstånd.
 
Lördag 15:00 - ses vi?


 


Kapten

Kommentarer
Postat av: earcandy

besök gärna min musikblogg earcandy.blogg.se ;)

2009-11-12 @ 22:00:06
URL: http://earcandy.blogg.se/
Postat av: E

http://magazin24.se/bandy/2009/11/12/kis-laddade-for-seriepremiar

2009-11-13 @ 00:02:45
Postat av: PSP

Nu har Selånger/Sundsvall hoppat av serien. En dag innan seriepremiären. Inte första gången sånt sker, men man kan ju undra varför inte man har en längre framförhållning. Man borde nog kunnat ana något lite tidigare.

2009-11-13 @ 07:02:57
Postat av: Le

Såg annons i Bbl att ni har hemsida www.kopingsis.se

provade den men inget hände. finns den eller inte?

2009-11-13 @ 09:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0