Hallå där...

..."Henkegurra" som haft många roller inom KIS. Bla juniortränare och målskytt i BK. Förra året började han som Geting för att sen bli PGs hjälpreda för att till slut spela i A-laget hemma mot Finspång.
Hej bloggen!

Vad blir det i år?
I år blir det nog ett steg tillbaka. Har som bekant flyttat till huvudstaden för att studera något halvkallt masterprogram i nationalekonomi. Hade dock varit kul att vara lite involverad i föreningen. Men ett gästspel kanske jag kan bjuda på. Får väl scouta Gustavsberg om inte annat...

Var det peaken på karriären förra året hemma mot Finspång eller rankar du målet i Div 2 för BK hemma mot Åtvidaberg högre? Eller har du inte kommit till toppen av karriären ännu?
Klart det var roligt att göra det där målet mot Åtvid, för övrigt ett otroligt solonummer. (Här måste bloggen påpeka att Henke slog in bollen i öppet mål på bortre stolpen kanske någon meter från mållinjen) Men det är klart att Allsvenska debuten smäller högre. Synd att jag aldrig lärt mig skjuta bara. Hade jag lyssnat någon gång på pojklagsträningarna hade min första Allsvenska bolltouch slutat i succé. (Se bild nedan) Bandy är riktigt kul och man får väl drömma? Så dominant i Elitserien borde man väl kunna bli om man tränar lite...

Copyright J&J FOTO

Vad tror du om årets säsong för laget?
Är nog tyvärr lite för dåligt insatt i årets lag för att komma med något konkret vad gäller lagets chanser denna säsong. Vet att IS gjort några intressanta nyförvärv. En avig Elmesiöö kanske kan bli en sevärd och nödvändig spelare offensivt. I somras skyltade Björken om att han var så pass bra tränad att det skulle bli 50 mål i vinter. Uppfyller han detta så kan det bli en trevlig säsong. Tror dock det blir Örebro, Tillberga och Kalix som gör upp om seriesegern. Men tillsammans med Finspång och Västanfors så ska IS kunna vara med och fajtas om en plats bland de fem bästa. Detta kanske är mer en önskan än ett tips då jag vet alldeles för lite om lagen från norr.

Hur ser det ut för Getingarna inför säsongen då?
Det är med sorg i mitt hjärta jag meddelar att Getingarna tillsvidare ligger nere då stommen i klacken är bosatt på annan ort. Till jul är förhoppningsvis de flesta hemma i stan och då kan allting hända. Med tre hemmamatcher dessa dagar (KIS-Kalix 20/12, KIS-Tillberga 26/12 och KIS-Finspång 31/12) kan det nog bli en del drag från de gul-svarta...

Vi tackar så mycket för pratstunden och hoppas givetvis på så bra stöd som möjligt från hemmapubliken redan på lördag!

Kommentarer
Postat av: PSP

Jag hade tänkt gästspela i getingarna eftersom jag tagit steget upp på läktaren från speakerbåset. Vi får väl dra ihop något till matcherna runt Jul/Nyår tycker jag.

2009-11-10 @ 17:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0