Shejk it baby! *uppdaterad*

En hel dag på soffan, minst lika jobbigt som matchdag!
Började med 4 timmar grand slam final. Det bästa jag sett! Sen var det fotboll och bandy på programmet. Simon Jansson spelade bra för sitt SAIK men fick ändå se sig besegrad av "maskinen från hälsingland" som vände ett underläge till seger. Är det hallen eller det hemvävda som gör dom så otroligt starka? Kanske en blandning...

Har funderat lite och drömt mycket. Tänk OM en shejk skulle satsa pengar i våran klubb, bygga hall och ge mig pengar att värva ihop ett gäng. En liknande satsning som den i Manchester City, med den skillnaden att jag skulle välja att värva hem alla med KIS som moderklubb!

Laget skulle kunna se ut som följer:

Målvakt: Kalle Samuelsson, VSK
Libero: Martin, KIS
Hö Back: Johan Rofelt, Tillberga
Vä Back: Sami Saari, Tillberga
Hö halv: Nagget, KIS
Vä halv: Jens Blixt, Tillberga
Def mitt: Andreas Persson, Nässjö
Hö mitt: Simon Jansson, SAIK
Vä mitt: Joel Pettersson, Jönköping
Off mitt: Calle Johansson, IFK Vänersborg
Forward: Bissen, KIS (K)

"Bänken": Smulan, Sparven, Sömsta, Dennis, Marcus, Jeppe Öhman (unga och talangfulla)
Materialare: Carla, Tommy, Anders och Mikko (tung uppställning!)
Kock: Johan "Vad-blir-det-för-mat" Björkdahl (gäller att ligga rätt i kosten)
Tränare: Vladimir Janko (en ryss för att lära ut ryssbandy - såklart!)

Måste be om ursäkt på en gång om någon blir ledsen för att ni inte får plats. Detta är bara en pre.trupp.... =)
Vad tror ni? Hur skulle laget klara sig? Platsbyten? Andra namn?
Kommentera gärna....
Själv ska jag kasta ut ett par krokar i Dubai och kolla om nån nappar på min satsning!

Förresten, fy fan va skönt att Liverpool vann! YNWA!

*uppdaterad*
Glömde Calle, han går in i en fri offensiv roll på mitten.... f'låt CJ! =)
/// #1

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt lag!

Fast målvakt ska vara Mikko.

Vilket lag!

2009-02-01 @ 21:54:55
Postat av: kis

Helt rätt lag!

Fast målvakt ska vara Mikko.

Vilket lag!

2009-02-01 @ 21:56:59
Postat av: Anonym

Bissen som sportchef?

2009-02-02 @ 08:21:38
Postat av: V-borg

Platsar inte Calle?

2009-02-02 @ 09:32:17
Postat av: Anonym

Spelande sportchef blir nog lite jobbigt när man ska förhandla kontrakt med sina lagkamrater:)

2009-02-02 @ 12:22:20
Postat av: Anonym

vilket lag? Mikko i mål dock, sen tycker jag personligen att det finns dom som inte "syns" så bra på matcher osv, (sånna som tränaren inte ger en chans) dom borde oxå få vara med och "slåss" om en plats!!

2009-02-03 @ 08:43:40
Postat av: Anonym

Som vilka??

2009-02-03 @ 11:08:18
Postat av: Anonym

Det saknas en person på backlinjen som kan röja runt o offra sig för laget. Det namn som dyker upp efter varge match är Glenn Eriksson som tyvärr inte spelat i år.

2009-02-12 @ 19:00:12
Postat av: Anonym

Kanske för att han är på en annan kontinent ? =)

2009-02-13 @ 12:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0