Pürknerhistorier...

Pürkner har ju blivit riktigt känd i bandysverige i år, anledningen vet de flesta om. Många verkar tycka illa om honom efter detta men det gör inte vi. Så jag tänkte berätta lite historier om honom som någon kanske kan tycka är kul som inte hört dem.

Det finns väldigt många vad jag hört men den vi tar idag var jag själv med på så jag kan bekräfta att det är sant iaf, det är bara minnet som kan svika på vissa detaljer.

Det hela inträffade under försäsongen när ungefär hälften av dagens A-trupp fortfarande var junior- eller pojkspelare och A-lagstränare var "Svinken". Vi skulle "ha lite kul och komma ihop oss" eller något liknande som Svinken uttryckte sig.

Det skulle visa sig vara en intern triathlontävling, med typ 2-3 km löpning, cykling runt Odensvi (ca 17 km kanske) plus 1 km simning i badhuset. Eftersom det var på sommaren var Krillanbadet öppet och vi var därför ensamma i badhuset tack och lov, Nautilus hade inte heller kommit till stan.

Det kan ju bli rätt så trångt för om jag minns rätt så är det väl bara 6 banor i badhuset och vi var väl en 20 st som deltog. Pürkner fixade iaf lite utrymme till sig själv. Vet inte om det var det som var tanken egentligen eller om badshortsen verkligen skavde som han påstod. För efter ett par längder åkte shortsen iaf av och Pyrkan simmade på som aldrig förr helt näck. Det var väl inte direkt någon som krockade med honom efter det draget...



Annat onödigt vetande:


Vilken slutplacering Pürkner fick kommer jag inte ihåg, spelar väl mindre roll kanske. Har för mig att Tompa Tuliainen tog hem det efter riktigt stark cykling. Jumbostriden kommer jag ihåg eftersom jag själv var kass på det mesta och var inblandad i allra högsta grad. Jag såg ut att gå mot en klar sistaplats när Tomas Olsson plötsligt får kramp på någon av dem sista längderna och måste upp ur vattnet för att stretcha. Sådana chanser får man inte ge 22:an, utan man lägger på bensparken och simmar i mål på en mycket skön näst sistaplats!

Tar en annan Pürknerhistoria imorgon!

// #22

Kommentarer
Postat av: #19

Har för mig att jag låg trea inför simningen. Men efter ha delat bana med Pyrkan, som simmade större delen på rygg, klev jag upp ur vattnet som 10-12:a ungefär. Har för mig att även Joel simmade på samma bana. Inte heller han hade någon chans mot Pürkner..

2009-02-18 @ 14:47:28
Postat av: trogen läsare

Fler sköna inlägg som denna.

2009-02-18 @ 15:30:28
Postat av: HG

Kan tänka mig att bensparken var i klass med Thorpe eller Phelps, stämmer detta? ;)

2009-02-18 @ 20:21:38
Postat av: 22

Lite mer som Igelström typ....

2009-02-22 @ 15:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0