Pürknerhistoria...

Den här historien såg jag inte med egna ögon, så jag tänkte berätta den som jag har hört den. Så allt kanske inte stämmer exakt, ni som vet bättre får väl rätta mig.

Det hela intäffade för någon eller ett par säsonger sedan under en match med Hubbo. Jo Pürkner har spelat i Tillberga, men vi har gått vidare: "att fela är mänskligt men att förlåta är gudomligt" som det heter....

I alla fall Pürkner kom i ett bra läge med bollen när han blev fälld precis vid straffområdesgränsen, kanske innanför? Domaren tyckte utanför och blåste frislag. Pyrkan tyckte innanför, blev förbannad och skällde ut domaren. Domaren i sin tur försökte med en klassiker: räckte fram pipan och sa ungefär "jag gör mitt bästa men du kanske skulle prova att döma du?".

Vidöppet mål för Pürkner skulle man kunna säga, som tog pipan korsade armarna och blåste straff!

Vad som sen hände har jag ingen aning om, men den som vet får väl kommentera om den vill...


Copyright J&J FOTO

Pürkner tog inte lika väl hand om domaren som jag brukar göra...

Kommentarer
Postat av: en som hört historien

gick inte domaren i och duscha?

2009-02-19 @ 09:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0