Intervju med "Jarren"

I brist på annat att uppdatera bloggen med så kopierar jag en intervju med Simon "Jarren" Jansson.


SAIK kommer till detta slustpel med en hel del "färskingar" när det gäller slutspel. En av dem är Simon Jansson, som är den junior som fått mest speltid och förvaltat den väl. Vi tog en liten pratstund med den unga och lovande Köpingsgrabben.

Hej Simon Jansson!
- Hej! 

Din säsong har ju varit helt fantastisk med mycket speltid och även om säsongen inte är slut än, så undrar jag hur du tycker att denna säsong har gått? 
- För mig har det gått riktigt bra, det har väl varit lite upp och ner på slutet men i stort sätt är jag nöjd. 

Hammarby i kvarten med första matchen på Zinken på söndag. Ditt första slutspel i
A-laget, hur känns det? Och hur tror du att det går? 
- Bara roligt och positivt. Jag är glad över att det blev Bajen, så vi får spela en match på Zinken med förhoppningsvis mycket publik. Även om vi fick stryk i senaste matchen mot dem, men nu är det lite andra känslor i laget så det känns jättebra och jag tror att vi vinner! 

Läget i laget? 
- Det är bra, alla tränar. 

Vad tror du om de andra kvartsfinalslagen då? 
- Jag tror att Edsbyn tar Vänersborg. Men i matcherna mellan Sirius och Vetlanda känns det som att det kan gå precis hur som helst. Och jag tror att Västerås till slut vinner över Broberg.
 
Hur kommer det sig att du började med bandy? 
- Jag tyckte att det var kul att åka skridskor och därför blev det väl bandy. Men till en början trodde jag att jag skulle hålla på med tennis, eftersom min pappa gjorde det. Men som sagt så gillade jag att åka skridskor och så var det väl slumpen som avgjorde lite också. 

Vad är din styrka som spelare?
- Tekniken med klubban och bollen. 

Vilken position gillar du mest att spela på? 
- Som mittfältare vill jag väl helst spela, men även halv är roligt.
 
Är SAIK laget som du vill spela med i fortsättningen? 
- Ja, det känns jättebra. SAIK är ett jättebra lag och jag trivs bra, men att stänga dörrarna helt vore ju dumt.

Jag läste en gammal intervju där du sa att ditt mål var att få vara med i P19-landslaget, det målet fixade du ju galant! Vad är ditt nästa mål? 
- Det måste bli att ta sig till SM-final! 

Det låter som ett roligt mål! Är det någon match som du minns speciellt från denna säsong? 
- Ja, Örebro hemma det var en bra match och jag fick göra 3 mål! 

Laddar ni på något speciellt sätt nu inför slutspelet? 
- Nja, det är som vanligt, fast vi går igenom allting extra noga. 

Till sist hur känns din slutspelsform? 
- Det blir bara bättre och bättre! 

Tack för pratstunden och lycka till! 
- Tack!


Intervjun är gjord av Anna Carlsson på SAIK:s Svenska Fans redaktion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0