Naggets första, här kommer varsågod...

Ny säsong. Nya möjligheter.
Hur ska vårat nya, inom situationstecken, lag behärska sig i årets upplaga av Allsvenskan mellersta?


Till att börja med vill jag nämna olikheter sen tidigare år. Först och främst att vi bytt ut en del spelare, både med nyförvärv, men även med "junisar" som etablerat sig till A-lagsspelare. (Peter, du räknas in som en etablerad junior)

Försäsongen är sig inte heller helt lik. Sture ut - Ispass in. Kortfattat.

Vilken skillnad för en spelare som mig!

Hatar att träna fys, men å andra sidan gillar jag att snöra på mig rören och trolla lite med nystanet. (Hoppas du inte läser detta Sture!)

Vill dock poängtera att Stures träningar varit riktigt bra genom åren (Hoppas du läser detta Sture!), och att vi iår inte har tid med lika mycket fyspass, då isen i hallen (ABB och baljan) blivit allt mer prioriterad.



Fredag 26/9, 13:00. Lönen är 13h ung och bilarna våra rullar mot Edsbyn. KIS A-lag har träningsläger i den bandytokiga byn. Lägret kommer innefatta: Träning, Match, Sammanhållning, Teori och all annan skit vad ett läger innebär (sova i en skolsal).


Vi kommer att spela två träningsmatcher. Första mot Ljusdal och den andra mot Rättvik. Om jag minns rätt.

Att utlova några direkta resultat på matcherna kan jag nog inte, då vi varken sett eller mött dessa lag.


Edsbyn då?

Vad är det egentligen?

Kan man ha några förväntningar mer än att man vet att de har sveriges bästa bandyhall?

Vågar jag säga detta ens, eller blir ni gurkor sura då?


Nåja. Hoppas lägret kan bli en rolig helg. Mycket skratt och självklart mycket löka. (Eller vad säger du Linus?)


Nu börjar det bara bli trams. Lika bra att avrunda detta inlägg. Men innan det...




BISSEN HAR UTLOVAT BOLLNÄSTJEJER!


/// #27


Kommentarer
Postat av: #1

Martin Martin Martin... Först Vicky och nu Vikkan, hur ska du orka?

2008-09-25 @ 16:31:37
Postat av: #27

Det blir mycket!

2008-09-25 @ 22:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0