Kapten har ordet...

En snuvig kapten har ordet...

Ett lyckat läget i bandybyn! Verkar som att grabbarna var nöjda med både hallen och maten. Skönt som arrangör. Våra materialare som var med gjorde ett grymt jobb också, som fixade och släpade hela helgen. Tack ska ni ha!

Två matcher spelades, med blandade resultat, som bekant. Jag tycker att vi i laget har tagit ett steg till i proffsighet och beslutsamhet gällande den kommande säsongen. Spelet sitter inte till hundra procent ännu, men vi nöter vidare och har ju fortfarande lite tid kvar till seriepremiären. Efter helgen som kommer har vi 6 matcher på stor is i ryggen, och därtill 5 träningspass. Samma tid förra året låg vi på noll. Första matchen var 11 oktober och första träningen på stor is 11 november (!). Så nog är vi bättre prepade den här säsongen!

Jag tog ju med mig en hälsingeförkylning hem. Så helgens matcher ser jag från sidan. Sportchefen/Rådgivaren får därmed chansen att se sitt lag från första parkett, något som ska bli mycket intressant.
I Edsbyn tyckte jag mig se framfötterna på Jocke Falk, 17-åringen på mittfältet/halven och Martin gjorde ett stabilt intryck i defensiven. Poängligan vittnar för övrigt om att gammal fortfarande är äldst. (nästan) :-)

Angående arenan (eller vad vi kallar Krillan) i våra hjärtan så kan vi meddela att dialog för med kommunens representanter, och det börjar röra på sig. Nya planket ska stå färdigt 1 november och den nya entrén är på gång, den kommer att ligga mitt emot Hotell Scheele. Det kommer bli bra.

Väntar på ett förhoppningsvis explosivt besked om en bandybomb inom kort också...

/// #14 - Kapten

Kommentarer
Postat av: Publik

Fan vad kul att läsa!



Att det äntligen ska börja hända saker kring krillan, har dom börjat att haja läget på kommunen. =)



Vad kan det vara för explosivt besked om en bandybomb tro...

2008-10-05 @ 11:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0