Kapten har ordet...

Vill börja med att säga att jag tog revansch på kortet.... =)
Och jag håller med om att nu spänner vi musklerna efter senaste förlusterna. Två nya matcher, ett revanschlystet KIS!
 


Min sambo Emma skålade med mig förra helgen och sa, 'Vi ses i mars'. Och ja,det är lite mycket just nu, med styrelsemöten, sponsorjakt och spelarjakt, och på det träningar 5 dar i veckan, toppat med matcher på helgerna. Oktober är nog säsongens mest intensiva månad, med konstiga match- och träningstider, plus att mycket ska hända vid sidan om innan serien och säsongen drar igång på allvar. Många spelare med mig är engagerade i föreningen även utanför isen, och det är bråda dagar så här års. Och nästa lediga helg, den är faktiskt i mars... 
 
En stor eloge från mig och grabbarna till spelarfruar, föräldrar och far- och morföräldrar för all stöttning vid sidan av. Utan er skulle KIS a-lag inte fungera!  



I helgen spelar vi de två sista matcherna inomhus för en lång tid framöver, och jag kan avslöja att vi ställer upp med ett något förnyat KIS, med spelare på andra positioner än vi är vana att se dem. Bland annat har Anders Svensson flyttats till vänsterhalven, och med hans smarta spel tror jag att det blir kanon. Tobbe i sin tur får lite friare tyglar på höger halven, det tror jag att han kommer gilla. Den mannen har en grym kapacitet, jag hoppas att han fattar det själv snart också. Så har vi evighetsmaskinen Dennis Svensson som kommer spela på mittfältet. Jag tror på den här uppställningen, det känns som att vi har hittat rätt nu!
 
Så, som sagt var grabbar, - Nu spänner vi musklerna och tar två segrar i helgen!
 

/// #14 - Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0