Hallå där...

..... Calle Johansson, IFK Vänersborg, som i helgen spelar Svenska Cupen i Västerås.

Hej CJ! Tack för maten!!!
- Varsågod. Hoppas det smaka bra...

Det var mycket gott. Hur är läget i Vänersborg? Känner du dig hemmastadd?
- Absolut. Jag bor i Vänersborg och Karin i Göteborg så vi har två lägenheter. Ibland är jag där och ibland är hon här.
Trivs jättebra i staden, Vänersborg är lika stort som Köping ungefär, eller ska man säga lika litet....

Bandymässigt, känns det som du kommit in i elitserietempot?
Det var ovant dom första träningarna. Man var van att kunna ta det lite lugnt efter att ha slagit en passning men nu måste koncentrationen vara på topp hela tiden, man kan inte slappna av en sekund! Största skillnaden är tempot, både på boll och skridskoåkningen. Träningarna känns lite hårdare men mest just beroende på tempot.

Svenska Cupen i helgen, lagets resp dina egna mål med turneringen?
Pratade inom laget igår och vi konstaterade att vi har en bra lottning. Semifinal är målet.
Naturligtvis vill jag spela alla matcher i helgen men vi får se. Det är hårt om platserna.
Har gått bra för mig hittils på försäsongen, har fått spela många matcher. I Champions Cup gick det riktigt bra!

Hur tänkte du när du skulle göra en "Foppa" mot ryssarna i Champions Cup?
Haha! Tappa bollen och nästan skäret, därför såg det ut som en "Foppa". Närmare spetsning än en "Foppa"....

Vad har ni i IFK satt för mål i vinter? Personliga mål?
Vi har inte satt några än. Vi ska spela Svenska Cupen och Ethos Cup först och därefter sätter vi mål. Men nog ska vi till slutspel. Jag ser mitt första år som ett läroår, sen blir det Ryssland nästa. Haha, skämt o sido, jag vill spela så mycket som möjligt, har inga speciella mål uppsatta. Alla säger att första året är tufft, så vi får se.....

Till sist. Hur mycket har du bidragit med till din nya "klubbkassa"?
Noll kronor, hittils. Mest pga att vi inte har någon.....

Tack CJ för pratstunden, lycka till i helgen och vi ses på läktaren!
Tack själv!


Copyright J&J FOTO

CJ oroar Västanforsförsvaret annandagen -07...


/// #1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0