Bandybomben, sportplank och kommun...

Bomben med stort B. Vi har ännu inte gett upp hoppet. Vi har förhandlat med Herra X i en månad nu och är fortfarande i kontakt med varandra. Hur det blir får tiden utvisa. Imorgon får ni nog läsa om det i tidningen också....
(Tule nyt vaan tänne pelaamaan. Vai mitä? Pari kuukautta täällä meidän joukkueessa olisi aika hauskaa, ainakin meidän mielestä... Olen varannut paikan sinulle meikäläisen viereen.... Tervetuloa!)

Sportplanket är en ny lokal sportsatsning. SKITKUL! Hoppas killarna med sitt nytänkande och ett nytt forum kan konkurrera/samarbeta med annan lokal media och få dom att bli (ännu) bättre... Bloggen önskar grabbarna all lycka till och hoppas på en inbjudan!!!  ;)

IP rustas för 7 miljoner kronor! GRATTIS till IKW Friidrott! Många talanger får nu en ärlig chans att utveckla sig på hemmaplan. Jag unnar er alla pengar men min fråga är hur i helvete kan kommun helt plötsligt bara hosta upp 4,4 miljoner EXTRA när vi i KIS får svaret att det inte finns några pengar när vi vill få ner en grävmaskin till Krillan....
Skulle ett företag skötas på samma sätt som kommun sköts, kan jag tänka mig att det skulle gå under rätt fort.
Jag undrar om vårat plank och entrén ens kommer att bli färdigt... kanske pengarna tar slut innan?!


/// #1


Kommentarer
Postat av: Per Svan-Pettersson

Jag tror nog att bomben kommer att känna sig välkommen till Köping. Finlands andra huvudstad. Fina ord Mikko, tjata på.

2008-10-15 @ 21:24:49
Postat av: Per Svan-Pettersson

En fråga till Bissen. Visst spelade Petri Isonen i VSK säsongen 97-98 samtidigt som du spelade där och tog SM-guld. Petri Isonen spelade i KIS innan han kom till VSK. En grymt duktig FINSK målvakt. Apropå finska landslagspelare i KIS. Isonen var med i Finska landslaget som andremålvakt.

Jobba på JV

2008-10-15 @ 21:55:48
Postat av: Anonym

97-98 spelade jag i Edsbyn, men det stämmer att Petri var i vsk det året för jag gjorde 3 mål på honom när vsk var på besök på Ön :)

#14

2008-10-16 @ 10:49:23
Postat av: Per Svan-Pettersson

Visst fan! Det var inte du som spelade där då... Det var Sura Larsson.

2008-10-16 @ 11:43:14
Postat av: gåtan

Till per

Var det inte Hallsta Larsson då?

2008-10-16 @ 14:34:35
Postat av: Per Svan-Pettersson

Mattias "Sura" Larsson och Mattias "Bissen" Larsson spelade väl samtidigt i VSK om jag inte har fel. Sura spelar i TB i dag. Var det något mer du undrade gåtan??

2008-10-16 @ 16:37:58
Postat av: Per Svan-Pettersson

Får en känsla av att någon/några retar upp sig på mitt bandyintresse. Vet inte om jag är mer bandynörd än alla de spelare som har världens längsta försäsong och som hänger sig totalt åt sin sport. Jag läser på en del bandysidor ja. Men det vet jag många som gör. Kommer med kommentarer, visst hurså? Jag vet att jag gillar bandysporten lika mycket som de killar som tränar och spelar. Skillnaden är att jag är supporter och står bredvid. Men jag kan lova att lidelsen för bandyn är lika stor. Jag tycker att det sär skitbra att grabbarna startat upp bloggen. Jag önskar att vi Jag och Arne kunde lägga ner mer tid på hemsidan. Det skulle kunna vara mycket bättre. Men tack vare den här bloggen så tror jag att det sammantaget kommer ut en hel del info som bandysupportrarna i Köping (och andra)ska kunna vara nöjda med. Man vill ju veta allt som händer. Men tillsammans ska vi försöka få fram en del iallafall.

Jag tycker som sagt att bloggen är toppen och kommer även i fortsättningen att komma med inlägg och påståenden. Kommer inte att kunna låta bli. Spydiga kommentarer skiter jag i. Efter 23 säsonger som fotbollsdomare så är man härdad. Kör på grabbar. Bara ca en månad kvar till seriepremiären. I år ska vi fixa kanonljud på Krillan.

2008-10-16 @ 17:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0