Vice kapten har ordet!

Eftersom kapten "Bissen" har drabbats av en tidig kvalljumske får jag ta mitt ansvar som vice kapten. Efter att ha tränat i stort sett var och varannan dag från i början på augusti så hade vi våran första helt lediga helg. Då menar jag att fredagkvällen också var träningsfri, vilket jag räknar som helg. Om vi ska räkna som legenden gör vet jag inte hur det blir, vi hade ju en träning på torsdagkvällen....

I alla fall, vad gör KIS bandy under en ledig helg. Jo vi träffas lördag morgon på "Krillan", städning med mera både inne och ute på programmet. Senare femkamp, nästan bastu (problem med värmen bara) mat och dryck i KIS-stugan. Segrare i femkampen blev laget med Linus, Dennis "Benny" Svensson och Johan "Smulan" Karlsson. Vi får tacka Björken och Carla för den utsökta maten, som vi alla var väldigt nöjda med. Inte riktigt lika nöjda som Björken bara....

Det som hände senare under kvällen mörkar vi. Förutom att jag blev lite kaxig där ett tag och lovade att ta av mig gallret igen. Vilket jag också höll igår på träningen. Tror det här var helt perfekt för laget efter veckor av allvar som varit och månader av ännu mera allvar som kommer.

För nu har vi två otroligt viktiga veckor fram till premiären, isen är klar och förutsättningarna för oss är bättre än på länge. Första träningen klarades av igår. Idag match mot VSK U, dessutom träning torsdag, fredag och match borta mot Eskilstuna på söndag.  Nu gäller det att sätta de sista detaljerna i spelet och känna att det funkar på match. Dessutom måste vi få tillbaka alla friska och hela efter en sjukdoms och skadefylld försäsong.

Bandysäsongen 08/09 är igång på allvar, nu åker vi!

//22

Kommentarer
Postat av: Johan



Hur ska det gå utan en enda ryss i laget!?

2008-11-04 @ 12:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0