Tips omg 3

Gustavsberg-Tillberga            2
För tidigt i serien och för långt mellan matcherna ännu för att TB ska tappa fokus.

Helenelund-Katrineholm        2
HIK måste anfalla lite mer än i lördags om man ska orka stå emot, får tillbaka nyckelspelare som Cederbaum och Lind? KVBS vinner dock om man gör sitt jobb.

Tranås-Boltic                            2
Tranås är inte ofarliga och behöver ta en del poäng i såna här matcher hemma om man ska komma på övre halvan. Boltic bygger vidare på sista kvarten från förra omgången, vilket måste ha stärkt laget rejält. Det avgör på lördag.

Finspång-Västanfors              1
Tungviktsmöte. Vann varsin match förra säsongen. Varning för helgardering. Måste jag säga något säger jag FAIK, pga hemmaplan.
3-4 ifjol.

Slottsbron-Köping
6-7 ifjol.
Öppet att tippa i kommentarerna (liksom övriga matcher).

//22

Kommentarer
Postat av: Per Svan-Pettersson

Ok jag ska göra en gissning på omg tre.



Gustavsberg - TB Västerås tips 2 TB är för bra för att tappa poäng mot GIF, men dom kanske inte gör tretton mål i varje match.



Helenelund - KVBS Tips 2

HIK var inte bra, KVBS har börjat bra och är helt enkelt ett bättre lag än HIK.



Tranås - Boltic Tips 2

Boltic gjorde en bra match mot Västanfors och fick oavgjort, borde bli en tvåa.



Finspång - Västanfors Tips 2

Det lär en tuff match och Fläkten kan verkligen kriga.



Slottsbron - Köping Tips 2

Kan bli svårt,en hel del beror på de yttre omständigheterna,tyvärr. Jag tippar med hjärtat, men är inte hundra.

2008-11-27 @ 11:41:53
Postat av: Ettan

vad är det för fel på hjärtat ditt, om det inte är helt hundra? =)

2008-11-27 @ 15:58:08
Postat av: Per Svan-Pettersson

Jag är rädd för Slottsbron. Dom är luriga och borta på Strandvallen är dom svåra att tas med.

Men om du kommer med något positivt, som att laget mår bra och att ni är säkra på seger så blir jag lugn. Men du lämnade er egen match öppen så jag antar att ni också, liksom jag vet att det kan bli tufft därborta. Men det är alltid kiva med vinst.

2008-11-27 @ 17:58:01
Postat av: the interpreter

pettersson, jag tror snarast att ettan åsyftade att du antydde att du lider av medicinskt hjärtfel.

2008-11-27 @ 18:40:06
Postat av: Per Svan-Pettersson

Åh!



Ingen fara med pumpen just nu. Under dom här tio åren som jag varit med runt bandyn så har det varit situationer då man skulle mått dåligt om man haft ablag för hjärtfel. Första säsongen jag var med åkte KIS ur div 1, då var det kniven på strupen i varje match ta mej f"#n. Under de fem år i div 2 som sedan följde så kvalade laget några ggr och då var man nära hjärtstopp. Men nu har det varit lugnare de två senaste säsongerna. Jag hoppas verkligen inte att man ska behöva uppleva ett negativt kval den här säsongen. Då vet jag inte om jag orkar sitta i båset. Man måste ju hålla känslorna i styr när man är matchsekreterare, det är inte lätt alla gånger.

2008-11-27 @ 18:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0