Kapten har ordet...

Som Gert Fylking skulle sagt det;  ÄNTLIGEN!

Efter 7 månaders försäsong är det äntligen dags för seriepremiär och jag tycker att de flesta i laget har en stigande form. Som Peter skrev har vi spelat 12 matcher med blandade resultat, men när alla är fokuserade är vi riktigt bra. Vi har flera spelare som håller elitserieklass (jag har ju haft rätt i det ämnet förr).
 
Vad vet vi då om Tranås? Jo, att de spelar med stort tålamod och har ett par riktigt bra spelare och en rutinerad tränare som har många landskamper i ryggsäcken plus att dom har den finaste lagkaptenen i Bandysverige i Jon Ljungberg. Det kommer bli stentufft i Tranås i morgon och jag tror att de kommer betydligt högre upp i tabellen än vad Pär S-P har tippat. Jag har fått rapporter att intresset är stort nere i Tranås inför matchen. De räknar med att det kommer 5-600 pers.

En stjärna till vaktmästarna som under veckan har gjort ett bra jobb med isen så att vi har kunnat träna trots det bedrövliga vädret. Tack ska ni ha!  

Skyttekungen ska leverera både på lördag och söndag. På söndag kl 19 debuterar han med Up2You i Köpings kyrka. Ta chansen att se det med. Johan har sett bra het ut inför båda tillställningarna.  

Copyright J&J FOTO

/// #14 Kapten

Kommentarer
Postat av: Bolsjoj Medved

Två-Två bidde det:



http://www.tranasbois.se/nyheter.php?Id=245



2008-11-15 @ 20:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0