Träning med storfrämmande... (del2)

Träning måndagkväll, i regn och dessutom efter en förlustmatch. Finns nog roligare, men ändå skönt att komma igång och få börja laddningen inför nästa batalj. Och vilken sådan det kommer att bli! Tillberga hemma, luciaafton 18.00.
Vilken publiksiffra törs man gissa på? Kan det komma 500 personer till Krillan?
Vore otroligt roligt....

Träningen går väl inte till historien som en av dom vassaste, skyller på vädret. Ihållande duggregn som gav sig så fort träningen var avklarad. Mycket folk på träningen med en katt bland hermelinerna! Pontus Edman från BBL bjuckade på sin närvaro. Nyslipade skridskor, gul träningströja och hela kitet, han skötte sig utmärkt! Han har nog studerat mig lite, testade ett par vassa avslut längst isen men jag hann ner.... Men det är ju klart, hur svårt kan det va?

Läs mer i BBL nån dag i veckan. Ska bli intressant att läsa om han snappade upp nå skvaller om ev. sambos, cubaner eller annat som inte avslöjas här!

Köpt biljett till på lördag?  GÖRT!  Ses på Krillan!!!




Hur svårt va det? Bissen ser iallafall nöjd ut med "sin adept"....

/// #1

Kommentarer
Postat av: Per Svan-Pettersson

Det skulle vara kul om getingarna kunde få ihop en svärm till på Lördag. EN match iallafall.

Arne och jag har planerat lite inför Lördagen också, vi har några ideér om att ljudanläggningen ska stå på ett annat ställe. Om det blir så handlar just nu om hur hälsoläget är på Lördag. Vädret verkar iallafall kunna bli hyffsat, ca 5-6 minus och uppehåll. Publiksiffran vill jag inte tippa, men jag är nog lite pessimist där, Köpingsfolket är svårflörtade tyvärr. Tror att det kommer mer folk den 20/12 när vi möter Fläkten. Fagerstafolket brukar sluta upp runt sitt lag så dom kommer nog. TB har nog inen svans som kommer hit, utan det är mest anhöriga och då är det ju till stor del Köpings folk, tänker på fam Blixt, Rofelt och Saari. Hoppas att grabbarna kan göra en lika bra match som man gjorde i åtminstone 75 minuter mot Finspång.

En fråga bara, det stod i Bbl-AT att ni värvat ytterliggare en spelare från VSK-U. Skulle inte skada med en presentation.

2008-12-09 @ 17:56:56
Postat av: getingarna

det hade känts helt rätt att vara på krillan på lördag. problemet är att getingarna är en tämligen geografiskt utspridd skara fans, särskilt denna säsong. några bor i göteborg, andra i uppsala och vissa är ute och reser. förmodligen blir det av den anledningen svårt att få ihop något högljutt gäng till på lördag eller andra matcher under säsongen. däremot skulle det vara intressant om det gick att anordna supporterbuss till annandagen. är det någon som har information om sådant?

2008-12-09 @ 19:27:38
Postat av: Per Svan-Pettersson

Jag har full förståelse för att det kan vara svårt att få ihop en svärm getingar. Det hade antagligen funkat bättre om det varit på Annandagen. Men Det är skönt att veta att Klacken finns där ute. Jag utgår ifrån att varje medlem av Getingklacken uppsöker bandyarenor som ligger inom acceptabelt avstånd beroende på var ni befinner er. Beträffande Annandagen och buss så har jag tyvärr inte hört något om det. Själv så funderar jag på att ta mig till Katrineholm på något sätt, antingen med egen bil eller ev om jag får åka med i spelarbussen.

2008-12-10 @ 20:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0